CO WARTO WIEDZIEC - Bunkier Wojkowice

Idź do spisu treści

Menu główne:

 
---------------------------------------------------------------
PONIŻEJ ZNAJDUJĄ SIĘ NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE DLA OSÓB KTÓRE MAJĄ JUŻ REZERWACJĘ. 
DOTYCZĄ ONE OBIEKTU, ATRAKCJI, ORAZ TEGO JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ DO IMPREZY.

---------------------------------------------------------------
MAPA OBIEKTU


Nasz kompleks znajduje się w Wojkowicach na ul. Morcinka 36

Główne wejście znajduje się w biurowcu "Jowisz".

Po przybyciu proszę zgłosić się do dowódcy stacjonującego w zbrojowni.

Nasz obiekt jest całoroczny. W bunkrze jest zawsze 12 stopni bez względu na temperaturę na powierzchni. Zatem w lato jest bardzo przyjemnie i chłodno, a w zimę znacznie cieplej niż na powierzchni.
Dzięki temu można u nas komfortowo grać bez względu na temperaturę i warunki pogodowe

Cały kompleks jest podzielony na 7 odrębnych stref. W przypadku większych imprez można je dowolnie łaczyć. Jednak najczęściej każda grupa ma do dyspozycji 1 strefę na raz i zmienia ją co 60-90minut.
 
 
UWAGA !
Teren gry najczęściej jest wybierany na miejscu w zależności od pakietu, aktualnie trwających scenariuszy (inne grupy) i preferencji graczy.
Jednak każda grupa ma możliwość gry na 2-3różnych strefach zamieniając się z innymi grupami. 





CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE OBIEKTU
I. BUNKIER został zbudowany w latach 60tych i stacjonowało w nim dowództwo Obrony Cywilnej (OC) południowej Polski wraz z załogą do 3000osób.
II. po za dowództwem stacjonowały tutaj:
- oddział obserwacji wybuchów jądrowych
- oddziały dekontaminacyjne
- oddziały przeciwpożarowe
III. Bunkier jest drugim co do wielkości obiektem tego typu w Polsce. Ma prawie 900metrów długości, kilkadziesiąt pomieszczeń i znajduje się 15m pod powierzchnią, oraz 4 wejścia chronione pancernymi wrotami.
IV. 3 poligony na powierzchni mają łączną powierzchnię 40 000m2, dzięki czemu jesteśmy największym legalnym i w pełni zagospodarowanym obiektem w Polsce.
V. Możemy zorganizować 4 imprezy jednocześnie dla grup 8-25osobowych, albo 1 dużą imprezę dla nawet 150osób.
---------------------------------------------------------------
JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ
Ze względu ma fakt, iż każdemu grającemu wydamy kombinezon wojskowy, kamizelkę, rękawice WP, hełm oraz ochronę oczu i twarzy wystarczy przyjechać w stroju sportowym. Obuwie dowolne.
Jedynie osoby <13 lat powinny zabrać ze sobą czapkę, rękawiczki i grubsze ubranie na wypadek gdyby nasze mundury były za duże.
W bunkrze znajduje się przebieralnia zawierająca około 200 mundurów w różnych rozmiarach, kamizelki, hełmy i rękawice.

Kolory kamizelek (pustynne i zielone) warto rozdzielić pomiędzy drużynami.

Swoje rzeczy można schować do szafek zrobionych ze skrzyń po rakietach.

UWAGA !
Wszystkie kombinezony i dodatki są prane po każdym użyciu. Dlatego bardzo
 proszę po grze wrzucić mundury do skrzyni "używane".






CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE UMUNDUROWANIA
I. szafki, skrzynie na stroje, stoliki i "ławki" zrobione są ze skrzyń wojskowych. W większości są to skrzynie po rakietach (szafki), minach (ławki), elektrowni polowej (stoliki), zapalnikach (skrzynie na stroje)
II. większość mundurów u nas jest pod postacią kombinezonów. Są to np.:
Lotnicze Luftwaffe, sił pancernych Panzerwaffe, piechoty Bundeswehr, oraz polskich czołgistów.
III. kamizelki to w większości balistyczne kamizelki Wojska Polskiego (bez wkładów), oraz kamizelki wojsk brytyjskich. Oba rodzaje w 2 kamuflażach (pustynne i leśne)
IV. rękawice to model 3 palczasty Wojska Polskiego z lat 90 tych. Średnio wygodne jednak bardzo dobrze chronią dłonie przed pociskami ASG i PB.
V. hełmy w większości to hełmy piankowe z pokrowcami z różnych państw, lub hełmy OC, oraz stalowe WP.
Hełmy piankowe są bardzo lekkie, wygodne i świetnie chronią przed pociskami ASG i PB.
 
---------------------------------------------------------------
ZBROJOWNIA I SPRZĘT

Posiadamy >200 zestawów sprzętu, który gracze wybierają zależnie od wariantu gry i pakietu:

- Paintball = markery BT4 w kilku wariantach

- ASG w pakiecie podstawowym = repliki karabinków szturmowych g36c
- ASG w pakiecie srebrnym = większy wybór replik szturmowych: g36c, m4, ak47/74
- ASG w pakiecie złotym = j.w. + karabiny szturmowe(m16, m14), pistolety i pistolety maszynowe
- ASG w pakiecie platynowym - karabiny wyborowe(sl8, svd, m24, L96A1), RKMy (m60, m249)oraz shotguny. Wiele z nich posiada zamontowane celowniki kolimatorowe lub lunety

WAŻNE
RKMy i karabiny wyborowe są przeznaczone jedynie dla doświadczonych graczy, gdyż są za trudne w obsłudze by dać je początkującemu.
Początkującym zawsze dajemy 2 magazynki na start. Jeśli gracz nabędzie nie co doświadczenia podczas gry i zechce więcej magazynków może zgłosić się po nie do zbrojowni (jeśli pakiet na to pozwala). 
Więcej niż 2 magazynki na start spowodują u gracza zamieszanie i kłopot z oceną który magazynek jest pełny a który nie.


DODATKI W ASG
Zależnie od pakietu:
- latarki podczas gier wieczornych na poligonie, lub w bunkrze/biurowcu przy zagaszonym świetle
- zadymienie w bunkrze
- pirotechnika w bunkrze/biurowcu w formie mini "granatów hukowych" i stroboskopów, oraz na powierzchni jako świece dymne. Plus pirotechnika do celów w misji (wysadzanie, odpalanie moździerza itp.)
- "zabawki wojskowe": moździerz, tarcze balistyczne, nosze, detonatory
- urozmaicenie scenariuszy: manekiny, flagi, otuliny (piankowe pałki)
- wyrzutnia rakiet, noktowizor
- tracery = pociski "smugowe" do gry w ciemnościach


WAŻNE INFORMACJE
- w pakietach srebrnym, złotym i platynowym można wymieniać repliki na inne modele, ale warto robić to z umiarem i w przerwach by nie tracić czasu gry.
- RKMy i snajperki ze względu na gabaryty i poziom trudności w obsłudze dajemy pojedynczym osobom do specjalnych scenariuszy (Rambo, snajper, Jaggernaut itp.)
- pistolety, PMy i shotguny używamy w bunkrze/biurowcu
- świece dymne są używane na poligonie jako cel misji (wezwanie nalotu), a w bunkrze są stroboskopy do oślepienia przeciwnika i hukowe by wykurzyć go z okupowanego pomieszczenia.
- noktowizor i pociski smugowe przeznaczone są dla głównego bohatera scenariusza (Predator, marines vs alieni itp.)

WAŻNE
Grupy w których znajdują się gracze pod delikatnym wpływem alkoholu/używek (organizator bez problemu to zauważy) nie otrzymają pirotechniki, oraz bardziej zaawansowanego sprzętu (noktowizor, tracery itp). Robimy to ze względu bezpieczeństwa, by osoby "wstawione" nie zrobiły sobie lub innym krzywdy, oraz ze względu na trudność obsługi zaawansowanego sprzętu. Podkreślam, że jest zakaz spożywania alkoholu podczas gry, oraz przed grą. Osoby pod wpływem nie powinny uczestniczyć w grze.


UWAGA !
Pod żadnym pozorem nie wolno używać pocisków z ziemi, gdyż prowadzi to do zacięć replik i problemów ze strzelaniem.
Nie wolno też przeładowywać magazynków (zazwyczaj mieszczą 30 pocisków), gdyż powoduje to ubicie sprężyny przez co magazynek nie podaje kul do repliki.

UWAGA !
Posiadając tak dużo sprzętu różnych producentów i marek może się zdarzyć, że replika nie współgra z magazynkiem i strzela na pusto (bez pocisku).
W takim przypadku wystarczy wymienić magazynek w zbrojowni na inny model.




CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE SPRZĘTU

I. W zależności od typu, repliki ASG strzelają pociskami z prędkością 
400-650km/h
II. Pomimo, iż kule paintballowe lecą z prędkością 300km/h to ich masa sprawia, że przy trafieniu znacznie bardziej boli
III. repliki ASG podkręcają pociski dzięki czemu mają 2 krotnie większy zasięg i kilka razy większą celność względem paintballa.
IV. kule ASG są produkowane z dokładnością do 0,01mm i 0,001grama
V. wiele naszych replik ma podzespoły produkowane w fabrykach broni (body, kolby, elementy drewniane, celowniki itp.)
---------------------------------------------------------------
SCENARIUSZE


Ciężko zliczyć ilość scenariuszy z ich wszystkimi odmianami i wariantami, więc każda grupa ma możliwość zmiany scenariusza co rundę. Organizator czuwa nie tylko nad bezpieczeństwem, ale również urozmaica grę i wszystko tłumaczy.

Typ i złożoność scenariuszy zależy prze de wszystkim od wariantu gry, preferencji i umiejętności graczy.

Przykładowe scenariusze (zależnie od pakietu i doświadczenia graczy):
- CTF(flagi), zdobywanie fortu, zombie, team deatchmatch itp.
- odbijanie zakładników, wysadzanie reaktora/fortu, odpalenie moździerza, wezwanie nalotu, ewakuacja, marines vs alieni,itd
- Predator, Rambo, snajper, wysadzanie fortyfikacji, plądrowanie skarbca itp.
- poszukiwanie kodów, rozwiązywanie zagadek i ucieczka z bunkra/biurowca
- oraz wiele, wiele więcej

Szczegóły na temat scenariuszy poznacie przed misjami. Warto słuchać organizatora by każdy wiedział co ma robić po za strzelaniem do przeciwnika. 









UWAGA !
Organizator ma za zadanie zorganizować jak najciekawsze scenariusze z ciekawymi zadaniami i dodatkami. Jednak gdy grupa nie przestrzega zasad bezpieczeństwa, lub jest pod wpływem to organizator skupia się na bezpieczeństwie unikając wielu elementów (np. pirotechniki) i szykuje proste zadania.
Z kolei wiele bardziej rozbudowanych scenariuszy rozgrywamy gdy grupa jest ogarnięta, czuje sie na siłach, oraz organizator uważa że da radę.

UWAGA !
Gra pod wpływem jest nierozsądna i ryzykowna. Naszym zadaniem nie jest sprawdzanie uczestników, ale zapewnienie by gra była ciekawa i bezpieczna. Proszę ograniczać i unikać spożycie podczas gry.

UWAGA!
Jeśli organizator uzna, że osoba lub grupa łamią zasady bezpieczeństwa może natychmiast zakończyć grę. W takim przypadku nie ma możliwości oczekiwania od nas rekompensaty.
---------------------------------------------------------------
DZIECI I MŁODZIEŻ

Wiele naszych atrakcji jest przeznaczonych dla dzieci i młodzieży, ale zawsze wymagana jest pisemna zgoda rodzica. 
Dzieci uczestniczące w zabawach w bunkrze, lub uczestniczące w strzelaniu drużynowym powinny się grubiej ubrać, oraz posiadać rękawiczki i czapki. Ubrania tzw "do uciorania", wygodne, sportowe. 
 
---------------------------------------------------------------
DODATKOWE ATRAKCJE



Strzelnice ASG (stacjonarna i dynamiczna) są idealne dla początkujących którzy chcą zapoznać się z działaniem sprzętu, oraz ułatwią wybór repliki do gry.
Strzelnice umożliwiają rywalizację, sprawdzenie swoich umiejętności i ich poprawę przed grą drużynową.

Pojedynki rewolwerowców z kolei nastawione są na refleks i dobrą zabawę. Można zrobić turniej by wyłonić najlepszego rewolwerowca.

Łuk bloczkowy i broń miotana (norze, toporek, shurikeny) = dobra zabawa i sprawdzenie swoich umiejętności.

"Porwanie" jest idealnym wstępem do imprezy kawalerskiej. Sala tortur czeka na swoją ofiarę która zostaje tam zaprowadzona z workiem na głowie.
Przejście 500metrów w podziemiach nie wiedząc gdzie się jest i czego się spodziewać zapewni wrażenia nawet najtwardszemu człowiekowi.
Trzeba się uwolnić i wydostać z bunkra.
---------------------------------------------------------------
CATERING


Wybierając dowolny wariant zabawy kosztujący co najmniej 100zł/os pojawia się możliwość wynajęcia paleniska.
Czas trwania zależy od chęci i można być u nas do rana.

Koszt to 100zł za cała grupę a w cenie znajduje się:
- palenisko z miejscem do siedzenia, stolikiem
- ruszt lub kijki na kiełbaski
- surowe drewno (gałęzie i deski z demontażu przeszkód)

Dodatkowo kaucja 100zł która jest zwracana (np. przelewem) gdy palenisko zostanie w należytym stanie.

Można również wynająć koszary z piętrowymi pryczami.
Styl militarno-survivalowy. Warto przynieść karimatę i śpiwór/kołdrę.

W razie potrzeby można skorzystać z usług firmy cateringowej (np. pobliski "Madison"), lub zamówić pizze w pobliskiej "Pizzerii Maximus" z dowozem. 
"Imbis Kebab" również dowożą do nas.
---------------------------------------------------------------
KONTAKT

 Dowódca Bunkra:
Arkadiusz Mendelak

 792 813 701
gry@bunkierwojkowice.pl

UWAGA !
Bunkier znajduje się 15m pod powierzchnią i jest ekranowany. Z tego powodu proszę się nie martwić utrudnionym kontaktem i "abonentem niedostępnym".

Po przybyciu na miejsce (Wojkowice ul. Morcinka 36) proszę kierować się do bunkra tak, jak ukazane na mapie. Wewnątrz spotkacie obsługę obiektu.
---------------------------------------------------------------
 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego